18 Kasım 2013 Pazartesi

KIŞ AYLARINDA PRATİK EL ve DUDAK BAKIMI

       
           Soğuk havaların cildimiz üzerinde kurutucu etkisi var. Cildimiz için daha yağlı ürünleri tercih ederek nem bariyerini korumak mümkün peki ya el ve dudaklarımız.
          Çoğumuzun dudakları kış mevsiminde kurur, çatlar, kabuklanır... bu durumun önüne geçmek için akşamları dudaklarımıza peeling uygulayabiliriz. Dudak peelingini bir çay kaşığı zeytin yağına bir çay kaşığı bal katarak uygulayabileceğimiz gibi yüzümüz için kullandığımız peelingi de kullanabiliriz. Ardın da mutlaka lipbalm uygulamalıyız.
           İtiraf etmek gerekirse ben ellerimi nemlendirmeyi ihmal ediyorum. Ellerimi çok sık yıkayan biri olarak her yıkamadan sonra el kremi kullanmak pek mümkün olmuyor. Ancak ellerimiz en önemli organlarımızdan biri ve onlara hak ettikleri özeni göstermeliyiz öyle değil mi? Gün için de ihmal etsem de haftada bir uyguladığım el bakımımı sizlerle paylaşmak istiyorum.
           Önce ellerimi sıcak su ile bir güzel sabunluyorum ardından da manikür peelingi uyguluyorum; bu peelingi kuaförünüzden temin edebilir ya da evde kendiniz de hazırlayabilirsiniz. Yapımı oldukça basit; küçük bir kavanozun 4/3ünü öğütülmüş deniz tuzu ile doldurun ve sonra üzerine çıkacak kadar pamuk yağı (Pamuk yağı ph değeri olarak cildimize en yakın olan bitkisel yağdır ancak tercihinize göre badem yağı ve ya zeytin yağı da kullanabilirsiniz.) ekleyin ve manikür peelinginiz hazır =) Kullanmadan önce yağ ile tuzu iyice karıştırıp bir tatlı kaşığı kadarını ellerinize uygulamanız yeterli.
          Manikür peelingi ile ellerimi iyice ovaladıktan sonra tırnaklarımı da iyice fırçalıyorum. Böylece kütiküllerimden de kurtuluyorum =) Son olarak ılık su ile ellerimi sadece duruluyorum. Bu aşamada sabun vb ürün kullanmamak gerek çünkü ellerimden yağın oluşturduğu koruyucu tabakanın gitmesini istemiyorum.
          Haftada bir bu bakımı yapar her gece yatmadan önce ellerimizi kremler de yatarsak (şimdiye kadar bir sürü el kremi denedim samimiyetle söylüyorum hiçbiri en kalitesiz dediğimiz bir vazelinin yaptığını yapamıyor) pamuk gibi ellere sahip olabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder