17 Kasım 2013 Pazar

FIRÇA TEMİZLİĞİ

                                              Fırçalar Temizlenir De Yazısız Kalınır Mı

          Hafta sonu demek benim gibi çalışan bayanlar için temizlik günü demek. Temizlik deyince aklımıza yalnız ev temizliği gelmemeli malum hafta boyunca işe giderken makyajımızı yaptık yaptık çıktık; yorgun geldik vs vs makyaj fırçalarımızı bir türlü temizleyemedik. İşte bugün fırçalarımızı temizlemek için doğru zaman =)
          Daha önceleri fırçalarımı temizlemeyi bugün yarın derken ihmal ederdim ancak şunu fark ettim ki fırça temizlemeyi rutin haline getirirseniz mazeretleriniz de azalıyor. Aslına bakarsak ihmali cilt sağlığımız için sakıncalı  bir durum; sonuçta bu ürünler hemen her gün yüzümüzle temas halinde, kirli kaldıklarında bakteri üretmeye müsaitler. Düşünsenize sabah uyandık günlük cilt temizliğimizi ve bakımızı yaptık sıra makyaja gelince aldık elimize bakteri yumağı fondöten fırçamızı, hadi sürelim sürebiliyorsak =)
          Fırça temizliği aslında öyle uzun uzadıya vaktimizi de almıyor halbuki.Bunun için çeşitli markaların fırça temizleyici ürünleri mevcut ancak ben kendi karışımımı kullanıyorum. Anti-bakteriyel bir sıvı sabundan bir miktar küçük bir kaseye döküp üzerine bir tatlı kaşığı kadar badem yağı ekleyip karıştırıyorum. Badem yağını fırça kıllarının sertleşmesini önleme amaçlı kullanıyorum. Fırçalarımı bu karışıma batırarak avcumun içinde ileri geri hareketlerle kıllarına zarar vermeden köpürtüyorum. Durulama işlemini yaptıktan sonra kağıt havlu yardımıyla fazla sularını alıyorum ve bırakıyorum kurumaya. Sonrasında temiz fırçalarımla makyaj yapmanın gönül rahatlığını yaşıyorum =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder