26 Ocak 2014 Pazar

SAÇ BAKIM RUTİNİM

Merhabalar;
Saç bakımımı daha pratik anlatabilmek için üç kategoriye ayırdım.

1.DUŞTAN ÖNCE

Saç bakım kürümü kendim hazırlıyorum. Saç bakımında suni maskeler yerine doğal yağların kullanımını tercih edenlerdenim. Hazırlaması son derece kolay; 1 yemek kaşığı badem yağı, 1yemek kaşığı papatya yağı ve 2 yemek kaşığı zeytin yağını cam bir kasede karıştırıp saç derime ve saçlarıma masaj yaparak uyguluyorum. Saçlarımı toplayıp duş bonemi takıyorum (herhangi bir poşet de olabilir) sonra da havlu ile sarıp yaklaşık bir saat bekletiyorum. Havlu sarmamın sebebi sıcak tutmak; çünkü yağlar ısındıklarında daha etkili oluyor. Hatta tembellik etmezsem bir miktar saç kurutma makinesi ile ısıtıyorum.

2.DUŞTA

Kullandığım şampuanlar değişiklik gösteriyor ama şu anda bu şampuanlarımı kullanıyorum. Dawn Under'ın Nude şampunından çok da memnun değilim açıkçası bitirmek için kullanıyorum. Kokusu ve doğal olması güzel ancak benim saçımı sert yapıyor bu sebeple çok severek kullanmıyorum. Bundan önce kullandığım Giovanni şampuanımdan daha memnundum.
(Yazısı için  http://makemebeuty.blogspot.com.tr/2013/11/giovanni-brezilya-keratinli-ve-argan.html )
Yalnız kullandığımız şampuanlara saçlarımız zamanla alışıyor ve etkisi azalıyor. Bu yüzden belirli aralıklarla şampuanımızda yeniliğe gitmek gerek. Şampuan ve saç kremi seçiminde paraben, sülfat vb. zararlı maddelerin olmamasına dikkat etmelisiniz. İçeriği ne kadar doğal olursa o kadar iyi.

3.DUŞTAN SONRA

Saç kurutma makinesinin zararlı etkisinden korunmak için Gliss ısıya karşı etkili spreyi saçımın tümüne uygulayıp kurutuyorum. Daha sonra saçlarımın kolay taranması ve saçlarıma bakım yapması için Dawn Under saç bakım serumunu saç uçlarıma uyguluyorum. Saçlarımı kuruttuktan sonra tarıyorum; çünkü ıslak saç kırılmaya daha müsait. Şekillendirdikten sonra şeklini sabitlemek için bir miktar Dawn Under Fruit Kicks saç köpüğü kullanıyorum.

Okuyucuma not: Kullandığım ürünlerle ilgili yazımın fazla uzamaması için detaya girmedim merak ettiklerinizi lütfen yorum kısmına yazın; mutlaka cevap veririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder